Search This Blog

Monday, May 27, 2013

Peedikook vol 2 (ehk täiendatud versioon magusama-sõpradele)

Liis-Ellenil oli täna kooliaasta lõpukontsert klassiga. Ja peale kontserti oli klassis väike sööming-morsing. Kuna peo söögipoole pealt oli mul väike "põhimõtteline hõõrdumine" ühe lapsevanemaga, siis otsustasin kaasa küpsetada koogi, mis testiks väiteid - "peedikooki keegi ei söö", "peol peavad söögid ikka olema maitsvad ehk siis nisujahu ja suhkur on kohustuslik värk". 
Peedikook on parim!

Juba pikemat aega on mul kombeks testida retsepte ja teha need ümber - gluteenivabaks ja kasutada võimalikult vähe suhkurt (eriti nö puhta suhkruna. See sai mul nüüd lõpuks mingi aeg tagasi otsa/mõni imelik külaline veel toppis seda oma kohvi sisse:).
Nii et nüüd on vajadusel minu elu magustajad ainult mesi, mõnikord kondentspiim, marjad/puuviljad, shokolaad ja armastus.

Ma pikemalt siin ei hakka seletama, mis ma gluteenivabalt üritan elada. Sealt saab kõik vastused:

Retsept on siin blogis kusagil allpool ka olemas aga otsustasin siia uuesti panna, et kogused teha "lastepeopärasemaks".

Peedi-shokolaadikook

•7 muna
•800g punapeeti /ise keedetud ja suure riiviga riivitud
•u 150g riisijahu /see läks suva järgi nii et ma tegelikult tõiesti ei tea, palju ma seda sinna panin
•1tl küpsetuspulbrit
•natuke kardemoni ja piparkoogimaitseainet /tavaliselt panen kaneeli aga see oli otsa saanud
•400g shokolaadi /70% Laima tume shokolaad
•kakaopulbrit
•näpuotsaga soola
•100g toasooja võid/võiõli
•mandlilaaste

Keeda ja riivi peedid (võib muidugi ka poest keedupeeti osta, vähem mässamist). Löö munad suurde kaussi. Mikserda läbi, vala juurde jahu, või, küpsetuspulber, maitseained ja vispelda segamini. Haki shokolaad peeneks ja lisa taignale. Lisa ka riivitud peet ja sega ühtlaseks. 
Vala tainas lahtikäivasse koogivormi (mul on selline lahmakas, 32cm läbimõõtu vast), kus alus küpsetuspaberiga vooderdatud. Nende koguste juures tuli see kook u 2,5cm kõrge. 
Enne ahju panemist siis raputasin veel mandlilaaste ka peale. 
Eelsoojendatud ahju, 200kraadi ja 45 minutit. 

Pärast võib peale teha veel vahukoort. 
Seda siis ilma suhkruta, ma hull panen sinna vahustamise lõpus veidi sidrunhapet hoopis. Kook on magus, hapu "müts" lisab vunki;)

Võite 3 korda arvata, kas kook jäi taldrikule? Suud matsusid nii mis hirmus :D
Kokk on ÜLIRAHUL!

No comments: