Search This Blog

Saturday, May 25, 2013

Ood peekonile ja munale!

See sissekanne on sügav kummardus minu igahommikusele traditsioonile. Varsti saab aasta täis minu peekoni-muna armastuse algusest.
See oli üks päikseline suve alguse päev, kui minu jõusaalitreener pistis mulle pihku uue toitumiskava, kus oli hommikuse "puder-moosisilmaga" asemel kirjas peekon ja muna!
Kui praetaldrikud on masinas, siis sobib ka koogivaagen :)

Olen samas spordiklubis käinud pea 8 aastat.  Minu kaal oli selle aja jooksul püsinud kõikides muudes vahemikkudes kui ideaalkaalus. Ja sama treener on mulle toitumiskavu teinud vast 4-5 tükki. Peekon ja muna olid seal hommikusöögina esimest korda. Pärast muidugi tuli välja, et mu treener oli käinud Roberti koolitusel :)

Novembrist alustasin toitumist Roberti nõuannete järgi ja alates sellest ajast on minu arusaamad ja põhimõtted, mis puudutavad toitu, keeratud korralikult pea peale. Ups, parandan - mitte pea peale vaid ÕIGEKS! 

Ma pean ennast nüüd TEADLIKUKS toitujaks. Teadlikuks selles osas, et ma TEAN, mida mingi toit/aine minuga teeb - nii minu kehale kui vaimule. Mida ma millal sööma peaks, et mu aju töötaks maksimumvõimsusel, et mu pekk põleks eriti heleda leegiga, et mu lihasmassil oleks toitu ja puhkust, et kasvada. Mida ma peaksin sööma, et saada kätte vajalikud vitamiinid ja mineraalid. Millist toitu ma peaksin vältima, et mitte jääda haigeks. 

Olgem ausad - 98% kõikidest haigustest on seotud toiduga - kas need on vale toitumise tõttu ise tekitatud, on meie vanemad valesti toitunud, või on mõni haigus meie vale toitumise tõttu süvenenud jne. 
Selle poole aasta jooksul olen ma sõprade jaoks muutunud veidi "kaagutavaks-kanaks", sest ma suudan neil distantsilt diagnoosida kaseiini- või gluteenitalumatust. Ma näen nende emotsioonidest ära, mis aminohape neil puudu on. Või kas nende mingid "jamad" on seotud sellega, et nende rasvhapped on paigast ära :) Suhteliselt õudne on teada LIIGA palju :) (ja ma tean veel VÄGA vähe!)

Ideaalne muna ja peekon
•3-5 viilu peekonit /ma ise söön Nõo Lihatööstuse Hommikupeekonit, kuigi seal on Na-Nitrit sees. Aga see lihtsalt on pakendatud peekonitest kõige parema "konsistentsiga". Oskari E-vaba peekon on liiga kõva kamaraga :( Soovitan siiski leida omale turumutt, kes hääd e-vaba peekonit müüb.
•3 päikest näinud ja vabalt siblinud kana muna
•võid/võiõli
•soola ja purustatud musta pipart

Selle aasta jooksul on minu muna-peekoni valmistamise oskus juba pea perfektne. Ja ärge naerge, see on paras teadus, et teha hommikul IDEAALSET peekonit ja muna. (ok, ma olen ses osas muidugi ka paras perfektsionist). 
Igatahes, mina praen peekoniviilud võis (mida rohkem hääd rasva seda parem ;) Enne kui hakkate kurje pilke saatma mu poole lugege http://www.raudnetervis.com/2013/tode-kolesteroolist-osa-1/ !!! Teine osa ka seal lehel üleval. Kolmas peaks kohe-kohe ilmuma).
Kui peekon on ühelt poolt piisavalt krõbe, siis keeran need ümber ja asetan need "ringjalt" pannile ja löön munad sinna keskele. Peale pipart ja soola. Ja oi-oi kui kurb meel mu on, kui mõni munakollane tegemise käigus katki läheb. Ideaalne on, kui valged on läbiküpsenud ja kollased vedelad. Kuna ma olen elu aeg toorest muna söönud (oki-oki ehk koogel-moogeli endine andunud fänn) siis ma olen täiesti kindel, et ma olen salmonella suhtes immuunne :D
Peekoni-muna kõrvale käib tass head kohvi koos lusikatäie kookosrasva, kaneeli ja sortsu vahukoorega. Njämm!


Ma võin olla muna ja peekon. Vabalt!
Kuna munas (ja eriti muna kollases) on hullult palju häid mikroelemente, sh B-grupi vitamiine siis loogiline on, et mida vähem ma seda kuumutan, seda rohkem seal häid asju alles jääb. 
Minu B-grupi vitamiinid on kindlalt kaetud igapäevase 3-5 muna päevas tarbimise juures:)

Minu elu on hoopis midagi muud, kui varem. Ja seda puhtalt selle pärast, et ma vaatan, mida ma sisse söön (ok, juhtub ka libastumisi aga ma teen nendest omad järeldused, kuulan keha ja lähen õiget rada pidi edasi). Ma saan aru, mida toit minuga teeb. Ja ma keeldun söömast toitu, mis paneb mu seedimise seisma, ajab nässu mu näonaha või ajubiokemikaalid, kasvatavad mu vöökohta ja mis kõige olulisem - teeb mind haigeks! 

Ma ei taha olla seal 70% inimeste kulgas, kes krooniliste haiguste tõttu iga-aastaselt arsti külastavad. Ma ei taha olla see "keskmine eestlane", kes iga aasta apteeki miinimum 210€ jätab. Ma ei kavatse olla selle 40% hulgas, kes elu jooksul põeb mingit tüüpi vähki. Ma ei kavatse olla üks sellest plahvatuslikult kasvavast diabeetikute hulgast. Ja ma ei taha MITTE KUNAGI minna enam kolmekümnendates sõbra matusele, kes suri südame-veresoonkonna haigussesse!!! 

Sa oled, mis sa sööd. Ausalt! Õppige õigesti sööma. See ei ole raketiteadus. Ei ole vaja lugeda kaloreid või kaaluda oma keedukana, otsida poest low-fat tooteid või märkida üles mingeid punkte. Unustage ära see USA Põllumajandusministeeriumi(!!! mitte terviseameti) poolt väljatöötatud toidupüramiid!!! 

Maailmaparandaja minus ütleb, et laske Robertil õpetada, kuidas süüa. See töötab!
http://www.raudnetervis.com/events/tervise-ajuhakkimise-ja-kaalulangetamise-e-kursus/

Lugege Fred Antsoni blogi:
http://www.fredantson.com/
Eriti hea on artikkel "Millal alustada treeningutega?"

Vaadake videot:
http://www.youtube.com/watch?v=FSeSTq-N4U4
Paljud küsimused saavad vastuse. 

Kui sul on lapsed, siis - kohustuslik lugemine:
http://www.apollo.ee/toidu-moju-lapse-ajule-arengule-ja-kaitumisele.html

P.S. Mul ei ole nendest soovitustes ausalt mitte mingisugust isiklikku majanduslikku kasu. Meelerahu on ainus kasu:)

Jõudu põssadele pekikasvatamisel ja kanadele munemisel:)

No comments: