Search This Blog

Sunday, December 8, 2013

Piparkoogitainas (gluteenivaba)

Kuna poest taigna ostmine on nõrkadele, siis käärisin käised üles ja hakkasin sõtkuma.
Eesmärgiks siis teha piparkoogitainas, mis maitseb ikka nagu päris aga on tehtud võimalikult vähese hulga suhkruga ja peamine - gluteenivaba.

Magustamiseks valisin mee ja kondentspiima. Jahudest siis suurem osa toortatrajahu, gluteenivaba kaerajahu ja riisijahu.


Alustuseks, võta üka korralik pott ja …
•100g mett
•150g vett
•300g võid
•2-3 spl seesamiseemneõli
•100g kondentspiima
•3 muna
•1/4 tl soola
•1 tl soodat
•1 tl sidrunhapet
•1 kg jahu (0,6 toortatrajahu, 0,1 riisijahu ja 0,3 gluteenivaba kaerajahu)
•kaneel, muskaatpähkel, jahvatatud ingver, kakao, koriander (kõiki 1 tl)
•pipar, vürts, nelk (kõiki 0,5tl)

Kõigepealt mesi poti, sulata ära. Ma üritasin seda ka veidi pruunimaks kuumutada aga väga kaugele ei julgenud asja lasta. Siis võtsin poti tulelt ja valasin juurde 150g vett. Lisasin segule ka kõik maitseained ja segasin vispliga kõik läbi. Jätsin selle koos võiga jahtuma ehk või segu sisse sulama. 
Vahusta eraldi kausis munad ja lisa need jahtunud mee-maitseainesegule. Vist väga ei taha, et muna kuumuses ää kalgenduks nii et alla 40 kraadi siis tuleks jahutada segu. 
Lisasin segule ka kondentspiima. Hakkasin sisse sõeluma vaikselt ka jahu. Ajasin kõik jahud läbi peenikese metallsõela, sest riisijahus on alati suuremaid tükke ja selgus, et toortatrajahus on ka. Sh ka kestasid. Ja need mulle ei meeldi niisamagi, rääkimata siis veel piparkookidesse sattumisest :)
Niikaua kuni mikser lubas segasin tainast miksriga. Kui oli tunda juba kärsahaisu (nagu tavaliselt peale igat intensiivset köögismöllamist) lisasin jahusid ja segasin alguses puulusikaga ja hiljem juba tuli sõtkuda.
Lasin taignal üleöö seista.
Rullisin tainast kahe küpsetuspaberi vahel. Nii on mu meelest vähem mökerdamist ja spoonitud laualt mul ei meeldi üldse jahu maha pesta pärast. 
Küpsetasin 180kraadi juures ja u 10-15 minutit. 

Tainas jäi minu maitsele täitsa mõnus. Maitsetesti läbis ka ülejäänud pereliikmete ja ühe pannkoogile sattunu peal. Need kaks kõige suuremat kriitikut - Liis-Ellen ja Joonas - ütlesid et võiks magusam olla ja et on liiga kuiv. Aga arvestades, et tavalises retseptis on kilo jahu kohta u kilo suhkurt siis neil on ilmselgelt suhkrusõltuvus. 
Kuivuse kohta…äkki peaks rohkem võid sisse panema :) Või päästab alati :D Uute katsetamisteni. 

P.S. Kõik kogused on tegelikult lõdva randmega kirja pandud. (va vee kogus, selle mõõtsin :D)

2 comments:

Juliana Pulmakutsed said...

Huviga lugesin Su retsepti, sest eile oli ka meie kodus tatrajahust piparkookide valmistamine käsil. Mul teistsugune retsept, mida ma valmistamise käigus ka tuunisin (rasvaineks kookosõli), kuid ka meil on nad kuivavõitu ehkki kookosõli panin lõpuks vist lausa retseptis ettenähtud topeltkoguse..hmm..ilusad ja maitsvad nad on aga suus jahused...

Liina-Kai Raivet said...

Juliana - ma tegin piparkooke sellest kahes satsis. teisele satsile lisasin veel u 100g võid ( siis u 800g taignnale, sõtkusin uuesti läbi. Minu omad jäid väga mõnusad, ei jäänud jahused. Täitsa päris piparkoogi maitsega. Siin erinevad "toiduspetsialistid" käisid ja maitsesid ja kiitsid. Kõige suuremad kriitikud - Liis-Ellen ja mu vend Joonas - ütlesid ainult, et võiksid magusamad olla. Aga kui arvestada, et siia taignasse läheb mett ja kondentspiima kokku nii 200-250g ja tavalises taignas on suhkurt kilo jahu peale juba u 800g, siis võibolla on õigustatud, et need on veidi "magedamad" :) Minu ja paljude teiste arvates olid need SUUREPÄRASED ja PÄRIS piparkoogid :) Homme teen uue satsi tainast.