Search This Blog

Saturday, December 15, 2012

Veiseliha ja marinaad

Panen umbkaudselt kirja marinaadi retsepti. Ja kuidas liha valmistasin.

Esiteks. MINE TURULE!
Saad hääd kaupa ja lõpptulemus ka parem. Odavamalt saab ka.
Ma oma turutädile olen vist juba piisavalt reklaami teinud, nii et rohkem ei tee. Muidu jään veel ise kaubast ilma.

Tänane tükk oli noorveise kaelatükk (3kg). See hea, sest seal on piisavalt rasva ka. Nagu näha, siis piisas sellest 16-le. Ja tükid olid suhteliselt väiksed. Võibolla kui on 4ne seltskond, siis võtaks kilose tüki. Siis oleks vast paras käntsakas (veits salatit kõrvale ja njämm).

Marinaad:
•200ml oliiviõli 
•3sl sinepit (ma kasutasin Maille Dijon Originale sinepit. Prantsuse kraam. Super hea! Sel sinepiseemnetega versioon ka olemas, see mu suur lemmik. Kindlasti oleks sellega ka väga hea).
•5küüslauguküünt
•3väikest sibulat
•1pk kuivatatud tüümiani
•värskelt jahvatatud musta pipart
•värskelt riivitud muskaatpähklit (riivisin vast ühe terve ära)
•pikendamiseks vett
(ma panin ka u 0,5tl soola. Aga pärast lugesin, et liha marinaadile ei tohiks soola panna, sest see imeb lihast mahlad välja. Enne ahju panekut soovitati küll mingis retseptis soola lisada. Aga ma unustasin, nii et mu liha oli siis 0,5tl soolaga tehtud). 

Küüslauguküüned lõikasin pooleks, sibulad panin marinaadi rõngastena. 
Segasin kõik koostisosad kokku. Kui ei kata liha ära siis vala vett juurde. Aga siis liiguta, et seguneks. 
Ma jätsin toatemperatuurile (kuigi mu toatemperatuur köögi seina ääres on u 14kraadi)  seisma kella 6st hommikul ja ahju läks liha u 11 paiku.

Kui aeg niikaugel, et peab asja ahju panema, siis kõrvale koori porganeid. Võiks ka porgandiviiludest lihale alla teha nö "padja"(mida mina muidugi unustasin teha).
Ahi 250kraadi peale sooja. Liha plaadile/või ahjupotti, mida ma ka soovitan, sest siis jääb rohkem mahlasid alles. Võid veel tüümiani lihale juurde raputada (nagu mina tegin, sest tüümian on mu suur lemmik ja ma topin seda kõikvõimalikesse roogadesse).
Palista lihakäntsakas porganditega (et ikka oleks ilus). 
Ma soovitan teha kaanega malm/savipotis, sest see plaadi ja hõbepaberiga mässamine on paras nuhtlus. (eelmine kord kui tegin malmpotis, siis jäi palju maitsvam ja pehmem - ikka selline, et näitad lihale kahvlit ja juba pudeneb kiududeks).

Liha ahju 250kraadi juures u 30 minutit ja siis alanda kuumust 160kraadini ja siis lase olla mingi 4h rahulikult. Ma arvan, mida kauem, seda mõnusam.
Vahepeal õib muidugi lihale pilgu visata ja seda marinaadiga kasta. Jääb mahlasem.


No comments: